Наша адреса:
вул. Лесі Українки, буд. 30, с. Любитів Ковельського району Волинської області. Поштовий індекс: 45063. E-mail: Lyubitiv@ukr.net. Тел. (03352)9-71-39

Протидія булінгу

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ДЛЯ УЧНІВ


Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти

1. Заяву про випадки булінгу у закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.

2. Заява подається керівнику закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».

3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у школі, зобов’язаний повідомити про це вчителя, вихователя, психолога або безпосередньо керівника закладу освіти .

4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника закладу освіти про цей факт.

5. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.

6. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію » з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

    Зразок заяви

Директору Любитівського ліцею імені Лесі Українки 
Чуль Віті Федорівні ______________________________
(прізвище, ім’я, по батькові заявника)
 _____________________________
(адреса фактичного місця проживання)

Контактний телефон _______________________              
Адреса електронної поштової скриньки  ___________________

Заява

Доводжу до Вашого відома, що ___________________________________
______________________________________________________________



ОПИС СИТУАЦІЇ ТА КОНКРЕТНИХ ФАКТІВ



Прошу терміново провести розслідування ситуації, що склалася.



_______________                                                                         ___________

          ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­(дата)                                                                                                                                      (підпис)


Порядок реагування на доведені випадку булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У разі підтвердження факту вчинення булінгу (цькування), за результатами розслідування та висновків комісії з розгляду випадку боулінгу (цькування), керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Cлужби у справах дітей про випадки боулінгу (цькування) в закладі освіти.
2. Комісія за результатами проведеного розслідування щодо з'ясування обставин на підставі заяви про булінг (цькування), визначених сторін булінгу (цькування), встановлених можливих причин булінгу (цькування) розробляє рекомендації для педагогічних працівників щодо освітньої діяльності з учнями, причетними до булінгу, їх батьками (особами, що їх заміняють), заходи стабілізації психологічного клімату у колективі, надання соціальних та психолого-педагогічних послуг сторонам булінгу (цькування).
3. Надаються соціальні та психолого-педагогічні послуги здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу.
       4. Соціальний педагог у межах своїх посадових обов’язків:
діагностує  стан психологічного клімату в колективі, в якому відбувся булінг (цькування) та за результатами діагностики розробляє план корекційної роботи з кривдником та свідками із залученням батьків (законних представників);
розробляє та реалізує програму індивідуальної реабілітації для потерпілого;
розробляє профілактичні заходи для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування); для батьків або законних представників;
здійснює супровід педагогічних, науково-педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес для групи (класу), в якій зафіксовано випадок булінгу (цькування);
забезпечує надання психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
5. Педагогічні працівники, які працюють з класом чи групою, у якій зафіксовано випадок булінгу (цькування), забезпечують:
виконання рекомендації комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти щодо доцільних методів навчання та організації роботи з учнями, причетними до булінгу (цькування) та їхніми батьками (законними представниками);
дотримання правил поведінки учасниками освітнього процесу в закладі освіти, визначених статутом закладу освіти, законодавством;
виробляють спільно з здобувачами освіти правила взаємодії класу чи групи під час освітнього процесу.
6. Батьки здобувачів освіти (законні представники) зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
7. За виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування) відповідає уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії.
8. Визначаються відповідальні особи, причетні до булінгу (цькування) та накладаються адміністративні стягнення.
Цькування неповнолітнього карається штрафом від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 та 1700 гривень відповідно) або громадськими роботами від 20 до 40 годин.
Така ж поведінка, вчинена групою осіб або повторно протягом року після
накладення адміністративного стягнення, передбачає штраф від 1700 гривень до 3400 гривень або громадськими роботами від 40 до 60 годин.
За булінг, вчинений малолітніми або неповнолітніми особами віком від 14 до
16 років, тягне за собою накладання штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють.


План заходів
щодо запобігання та протидії булінгу
з/п
Вид роботи
Цільова аудиторія
Термін виконання
Відповідальні

1.
Провести засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування)
батьки
вчителі
За потребою
директор
2.
Психологічна проінформованість вчителів щодо форм профілактиктичної роботи спрямованої на подолання насильства серед дітей, шкільного булінгу. Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа . Маски булінгу», «Діяльність вчителя, щодо запобігання булінгу в учнівському колективі»
вчителі
1 раз в семестр
директор
заступник директора
педагог організатор,
соціальний педагог
3.
Провести моніторинг безпечності та комфортності навчального закладу, анкетування учасників освітнього процесу.
1-11 кл.
1 раз в семестр
класні керівники
4.
Розглянути на батьківських зборах питання з протидії боулінгу (цькуванню) на тему:  «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала жертвою булінгу», « Типи булінгу та його форми.»
батьки
1 раз в семестр
класні керівники,
соціальний педагог
5.
Провести он-лайн заняття з учнями «Булінг» за посиланням: https://www.stopbylling.com.ua
8-11 кл.
вересень
класні керівники,
соціальний педагог
6.
Провести години спілкування на тему:
-         «Я не дозволю себе ображати».
-         «Віртуальний терор: тролінг та кібербулінг»
-         «Булінг  - причини та наслідки»
1-4 кл.
5-7 кл.
8-11 кл.
Жовтень - грудень
класні керівники,
соціальний педагог
7.
Вироблення пам’яток, порад, узагальнених правил поводження з булерами, жертвами, спостерігачами.  Ознайомлення учнівської молоді з інформаційними буклетами «Булінг – стоп!»
5-7 кл.
8-11 кл.
Упродовж семестру
педагог організатор,
соціальний педагог
8.
Перегляд та обговорення відеороликів «Stop bullying» (соціальна реклама про захист прав дітей), «Булінг» (соціальний ролик), «Стоп секстинг» (соціальний ролик ).
5-7 кл.
8-11 кл.
лютий
класні керівники,
соціальний педагог
9
Проведення бесід «Булінг. Не роби вигляд, що не бачиш»
5-9 кл.
Вересень - грудень
соціальний педагог
10.
Участь у роботі Ради профілактики навчального закладу щодо  запобігання та протидії булінгу . Зустрічі із правниками, психологами, спеціалістами ювенальної поліції.

1-11 кл.
Згідно плану
заступник директора,
педагог організатор, класні керівники,
соціальний педагог
11.
Провести тренінгові заняття
-         «Спілкування між однолітками»
-         «Дружбі  -так, булінгу ні!»
-         «Зупинемо булінг разом!»
1-4 кл.
5-7 кл.
8-11 кл.
Січень травень
класні керівники,
соціальний педагог
12
Провести щорічну акцію «16 днів проти насильства»

Згідно плану
заступник директора,
педагог організатор, класні керівники,
соціальний педагог



Немає коментарів:

Дописати коментар